Τρίτη, Ιουλίου 14, 2009

ΟΝΟΜΑ - ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΝΟΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής,
κ. Αναστάσιο Παπαληγούρα

ΘΕΜΑ: Δρομολόγηση άγονης γραμμή Κάλαμος Λευκάδας – Μύτικας Αιτωλοακαρνανίας και αντιθέτως.


ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

Στις 12-05-2009 κατατέθηκε προσφυγή προς το κατακυρωτικό σας έγγραφο της 27.4.2009, με αρ. πρωτοκόλλου 3327.1.1/07/09, δια του οποίου κατακυρώθηκε η δρομολογιακή γραμμή Κάλαμος Λευκάδας – Μύτικας Αιτωλοακαρνανίας και αντιθέτως, στη ναυτική εταιρία «Χανιά 1 ναυτική εταιρία», μετά από ανοικτό διεθνή διαγωνισμό που διεξήχθη στις 26.1.2009 και στον οποίο συμμετείχαν δύο (2) ναυτικές εταιρίες.
Η προσφυγή κατατέθηκε από τους ιδιοκτήτες της τοπικής ναυτικής εταιρίας «Ιωάννα Ν.Ε. 110» του νησιού Κάλαμος Λευκάδας, με την παραίνεση και τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων και των φορέων του νησιού.
Τόσο από το πνεύμα των σχετικών νόμων, όσο και από το περιεχόμενο της ως προκηρύξεως του διαγωνισμού (κεφ. VII αριθμός 29), η δρομολόγηση πλοίου σε άγονη γραμμή και η επιδότηση του, γίνεται προς εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων της περιοχής, ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και γενικώς, προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Μόνο κατ' εξαίρεση και στην περίπτωση αδυναμίας να εξυπηρετηθεί, άλλως, επαρκώς, κάποια δρομολογιακή γραμμή, επιτρέπεται η κατακύρωση στο ίδιο πλοίο, περισσοτέρων από μία γραμμές, υπό την απαράβατη, δε προϋπόθεση, ότι «το πλοίο αυτό, απρόσκοπτα, μπορεί να εξυπηρετήσει, κανονικά, όλες τις γραμμές που του ανατεθούν»
Εν προκειμένω, δια δύο συνεχόμενων κατακυρώσεών σας, παρότι δεν συντρέχουν, οι λόγοι που σας δίνουν τη διακριτική ευχέρεια να αναθέσετε σε ένα πλοίο την εξυπηρέτηση δύο (2) γραμμών, εγκρίνατε την κατακύρωση των αποτελεσμάτων, τόσο του μειοδοτικού διαγωνισμού της 18.6.2008, για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Καστός Λευκάδος- Μύτικας Αιτωλοακαρνανίας» και αντίθετα, όσο και του μειοδοτικού διαγωνισμού της 26.1.2009, για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Κάλαμος Λευκάδος - Μύτικας Αιτωλοακαρνανίας» και αντίθετα.
Το γεγονός τούτο, περιελθόν σε γνώση των τοπικών κοινωνιών, δημιούργησε καθολική αντίδραση, στη συνέχεια δε, τόσο η «Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων» Λευκάδος όσο και ο Δήμαρχος Λευκάδος και οι Πρόεδροι των κοινοτήτων Καστού και Καλάμου αλλά και η «Ένωση μικρών νήσων», υπέβαλαν, προ της κατακυρώσεως, έγγραφα παράπονα, με τα οποία σας διαβεβαιώνουν ότι η ανάθεση και των δύο γραμμών σε ένα πλοίο, και μάλιστα σε ναυτική εταιρία των Χανίων, οι φορείς της οποίας δεν γνωρίζουν τις συνθήκες της περιοχής και τις ανάγκες των κατοίκων, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των κατοίκων και των δύο (2) άγονων νησιών αλλά και των επισκεπτών τους, που αυξάνονται κατά τα τελευταία έτη. Οι αντιδράσεις των κατοίκων και των ως άνω φορέων συνοψίζονται στα εξής:
Ότι το σκάφος «Χανιά 1 Ν.Χ. 212» δεν διαθέτει όλες τις απαιτούμενες, από το νόμο, προδιαγραφές και τις, απ' αυτόν, αξιούμενες προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση και των δύο (2) γραμμών.
Ότι το σκάφος, «Ιωάννα Ν.Ε. 110», διαθέτει όλες τις απαιτούμενες, από το νόμο, προδιαγραφές και λόγω του στοιχείου της εντοπιότητος των πλοιοκτητών του, της μέχρι σήμερα συμπεριφοράς τούτων, της διανυκτερεύσεώς του στον Κάλαμο και της αποδοχής τους από την τοπική κοινωνία, δημιουργεί τη βεβαιότητα ότι θα ανταποκριθεί πλήρως στις υποχρεώσεις του, έχει δοκιμασθεί και έχει την αποδοχή του συνόλου των κατοίκων,
Ότι, αναγκαίως, η εξυπηρέτηση και των δύο γραμμών από το ίδιο σκάφος θα φέρει αλλαγές στις ώρες των δρομολογίων και ότι αυτό θα προκαλέσει καθολική αντίδραση των κατοίκων, οι οποίοι δεν θέλουν να αλλάξουν συνήθειες πολλών ετών στον τρόπο επικοινωνίας, με τη Στερεά Ελλάδα, τη νήσο Λευκάδα, τις αρχές του νομού, τα σχολεία, τα δικαστήρια, τις συγκοινωνίες προς άλλες πόλεις και τον Πειραιά και την Αθήνα όπου υπάρχουν πολυπληθείς κοινότητες, τις αγορές κλπ., πολύ δε περισσότερο δεν θέλουν να επιβαρυνθούν με δαπάνες διανυκτερεύσεων ή γευμάτων εκτός του νησιού.
Ότι, κυρίως, όταν η εξυπηρέτηση και των δύο γραμμών γίνεται από ένα σκάφος, είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να διανυκτερεύει στο λιμάνι του Καλάμου, που είναι ο πολυπληθέστερος οικισμός (διαμένουν σ' αυτόν το χειμώνα άνω των 350 κατοίκων, το δε θέρος, άνω των 2.000). Το γεγονός αυτό είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει ανασφάλεια των κατοίκων και μαζική αντίδραση τους, γιατί, με τη μέχρι σήμερα, πρακτική της διανυκτερεύσεως του σκάφους της γραμμής στον Κάλαμο, και η ψυχολογία των κατοίκων ήταν ήρεμη και πολλές φορές, ικανοποιήθηκαν έκτακτες ανάγκες, υγείας, κυρίως, και άλλες, των κατοίκων.
Τέλος, ότι η παραχώρηση δύο γραμμών σε ένα πλοίο, πέρα από το γεγονός ότι δεν καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων, κατά τα ανωτέρω, και συναφώς δεν υπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, δεν υπηρετεί και την αρχή της αναλογικότητας, κατά την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας, αφού, με δημόσιο χρήμα, ενισχύεται υπερβαλλόντως η οικονομική δράση της εταιρίας «Χανιά 1» σε βάρος των κατοίκων οι οποίοι «φυλάττουν Θερμοπύλας» στον Κάλαμο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Με ποιους τρόπους σκέπτεται το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, να ασκήσει τη διακριτική του ευχέρεια για τη μη ανάθεση δύο (2) γραμμών σε ένα πλοίο, λαμβάνοντας υπ' υπόψη τις επισημάνσεις των τοπικών αρχόντων, τις ανάγκες των κατοίκων, κυρίως, όμως, το σκοπό του νόμου, που είναι η επιδότηση των άγονων γραμμών για την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών, την παραμονή των κατοίκων στις περιοχές αυτές, την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των επισκεπτών, Ελλήνων και ξένων και συναφώς την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη τούτων, πράγματα που δεν θεραπεύονται με την ανάθεση και των δύο γραμμών σε ένα σκάφος;